Verhalen
van anderen

Fijne woorden van een paar topcollega's

Sandra Leenhouts
Communicatieadviseur Nederlandse Federatie Kankerpatiëntenorganisaties

Magreet en ik leerden elkaar kennen bij communicatieadviesbureau Ketchum (nu Omnicom PR Group) in Amsterdam, waar we allebei onze loopbaan zijn gestart. We werkten daar hard en ontwikkelden met veel plezier creatieve PR-trajecten voor de meest uiteenlopende (internationale) A-merken. Voor ons beiden was het de perfecte leerschool, waar de basis is gelegd voor onze vervolgstappen in de wereld van PR en communicatie.

Nu, 10 jaar later, hebben we nog steeds contact, als vriendinnen en sparringpartner. Het is fijn om met haar te klankborden, en elkaar af en toe de juiste richting op te wijzen. Magreet is naast een fijn mens een kei in het geven van strategisch advies, en ze weet complexe materie gemakkelijk te vertalen naar heldere kernboodschappen

Philip den Ouden
Philip den Ouden
Voormalig directeur FNLI

Magreet behoort tot de besten in het communicatievak. Thuis in alle media, van krant tot insta. Bestrijkt het brede palet van instrumenten: schrijft goed, begrijpt beeld en beheerst storytelling. Strategisch sterk, focus op de boodschap. Kritisch als het moet. Goed georganiseerd en prettig om mee te werken, vooral door een goed gevoel voor humor!

Vera Dalm
Oud-directeur Milieu Centraal

Magreet kwam op een goed moment het team van Milieu Centraal binnen: er moest een nieuw project worden gestart. En dan niet een gewone kop-staart communicatie-campagne, maar een écht nieuwe vorm voor de organisatie. Met veel externe contacten, interactie en een groot en soms lastig netwerk. Kortom, een klus waar je geen gemiddelde communicado op wil.

Magreet bleek de juiste persoon op de juiste plek. Zowel strategisch als hands-on, verstand van veel verschillende media en een enorm goed gevoel voor stakeholders, klanten, de moeilijke ‘dingetjes’ bij de overheid, de belangen van bedrijven. Ze toonde overzicht, vakmanschap en lef. En is ook nog eens een leuke collega en teamplayer. Kom er maar eens om.

Margot Feith
Public affairs-adviseur Reuma Nederland

Ik heb vier jaar met Magreet nauw samengewerkt bij de FNLI. Dat was super! Magreet is naast een hele leuke collega erg slim, accuraat, doortastend en werkt snel. We speelden als public affairs- en communicatie-“tandem” altijd vlot in op de actualiteit. En er waren nogal wat issues: van duurzame verpakkingen tot gezonde voeding, van dierenwelzijn tot voedselveiligheid, alles kwam voorbij. Het hoogtepunt was een bijeenkomst die we samen organiseerden, waarbij zowel de minister-president, als alle hotshots uit de voedingsindustrie aanwezig waren. De voorbereiding was een “militaire operatie”, maar samen met Magreet was dit erg leuk om te doen en de bijeenkomst was zeer geslaagd, trending op Twitter en zichtbaar in alle media. Als de kans zich voordoet, zou ik zo weer met Magreet samenwerken!

Eerder werk van Magreet

Circulaire economie: consuminder, recycle meer

Milieu Centraal lanceerde het online platform met social community ‘Zootje Geregeld, waar mensen tips en slimmigheidjes met elkaar delen om minder afval te produceren en afval beter te scheiden. Magreet was verantwoordelijk voor de conceptontwikkeling, het enthousiasmeren van stakeholders, de content-strategie, de PR rondom de lancering en uitvoering van het platform.

Voor Milieu Centraal bedacht Magreet nog meer campagnes – met name Facebook, Instagram en YouTube content – rondom het thema circulaire economie. Het leukste hiervan? Het enorme bereik dat Milieu Centraal heeft, als autoriteit op het gebied van duurzaamheid, en het feit dat gedragsinzichten leidend zijn in de campagnes. Op een positieve en laagdrempelige manier staat altijd de vraag “wat kun jij zelf doen?” centraal.

Button aan de bak met afval Milieu Centraal
Zooitje geregeld Milieu centraal
Instagram post Milieucentraal

Een open gesprek over voedsel

Als communicatiemanager bij de FNLI (Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie) kreeg Magreet veel issues op haar bord. Van 2012-2017 bouwde zij samen met collega’s en leden aan meer vertrouwen in de sector, door de deuren van de fabrieken open te zetten. Magreet was verantwoordelijk (van conceptontwikkeling tot uitvoering) voor onder andere de volgende projecten:

  • Organisatie VoedselPoort: een stakeholderbijeenkomst in perscentrum Nieuwspoort als aftrap voor een bredere dialoog tussen de levensmiddelenindustrie en de samenleving.
  • Ontwikkeling platform Nederland Voedselland: een online keukentafel waaraan gesprekken over voedsel tussen consument, wetenschap, bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties plaatsvinden. Met ruimte voor discussie en verschil van inzicht en met een onafhankelijke redactie die het gesprek begeleidt.
  • Publicatie van de eerste Waarderingsmeter Levensmiddelenindustrie: een onderzoek naar het vertrouwen van consumenten in de levensmiddelenindustrie.
  • Campagne FutureProef waarbij fabrikanten letterlijk de deuren voor jongeren en hun leerkrachten openen, om te laten zien welke kansen de levensmiddelenindustrie als toekomstig werkgever biedt.
FNLI Spreek Smakelijk
FNLI Lanceert Nederland Voedselland